Vikten av förankringstext med avseende på en länkstrategi kan inte överdrivas. Bakåtlänkar är en stor del av sökmotoralgoritmen. När du startar en länkkampanj är det viktigt att externa webbplatser länkar med lämpliga nyckelord och termer i ankartexten.
Nästan alltid använder länkande kandidater företagsnamnet som ankartext. Detta ger ingen typ av beskrivning av målföretagets produkter eller tjänster. Visst, det kan vara bra för varumärkesändamål, men det behövs vanligtvis inte. I de flesta fall rankas företag redan mycket högt (om inte först) för sökningar som innehåller deras varumärke.
Här är ett exempel med det fiktiva företaget ”Acme Plumbing Supplies”:
De flesta kommer att länka helt enkelt med termerna ”Acme”. Detta är okej, men det beskriver inte företagets produkter eller tjänster eller ger något sammanhang. Genom att lägga till ordet ”VVS” eller termen ”VVS-leveranser” (dvs. ”Acme VVS” eller ”Acme VVS-leveranser”) kan du kanske driva ytterligare trafik som kanske inte annars har nått företagets webbplats.
Mygi Marketing
Vi strävar efter att kunna ge dig rätt kunskap för att kunna göra rätt beslut.

”Vi har tittat på många SEO-lösningar men dessa killar var alltid den tydliga favoriten. De har rätt strategi och de har varit fantastiska att arbeta med. ”

”Vi har ett konstant flöde av nya leads tack vare detta fantastiska SEO-företag. De gav oss alla verktyg för att konvertera leads till kunder. ”

GRATIS SEO ANALYS
Senaste inläggen
- 4 anledningar till varför din webbplats inte genererar leads augusti 16, 2021
- 5 utmärka Lokal SEO tips för kedjeföretag augusti 10, 2021
- 2022 Google Ads: Så här använder du det för ditt företag juni 21, 2021