Betydelsen av ankartext i bakåtlänkar

Vikten av förankringstext med avseende på en länkstrategi kan inte överdrivas. Bakåtlänkar är en stor del av sökmotoralgoritmen. När du startar en länkkampanj är det viktigt att externa webbplatser länkar med lämpliga nyckelord och termer i ankartexten.

Nästan alltid använder länkande kandidater företagsnamnet som ankartext. Detta ger ingen typ av beskrivning av målföretagets produkter eller tjänster. Visst, det kan vara bra för varumärkesändamål, men det behövs vanligtvis inte. I de flesta fall rankas företag redan mycket högt (om inte först) för sökningar som innehåller deras varumärke.

Här är ett exempel med det fiktiva företaget ”Acme Plumbing Supplies”:

De flesta kommer att länka helt enkelt med termerna ”Acme”. Detta är okej, men det beskriver inte företagets produkter eller tjänster eller ger något sammanhang. Genom att lägga till ordet ”VVS” eller termen ”VVS-leveranser” (dvs. ”Acme VVS” eller ”Acme VVS-leveranser”) kan du kanske driva ytterligare trafik som kanske inte annars har nått företagets webbplats.

    Mygi Marketing

    Vi strävar efter att kunna ge dig rätt kunskap för att kunna göra rätt beslut.

    GRATIS SEO ANALYS