Strategisk användning av bilder i sökmotoroptimering

När du bedömer sidstruktur och layout finns det ett subtilt, men ändå strategiskt sätt att använda bilder på ett SEO-vänligt sätt (bortom ALT-taggar) som förbättrar din sökrankning samtidigt som du kan integrera nödvändiga marknadsföringsmeddelanden. Förvirrad? Låt oss titta på ett exempel:

Antag att du driver en resesida och vill optimera en viss sida för termen ”Las Vegas hotel”. Antag att du också vill inkludera ett lockande marknadsföringsmeddelande som ”Boka nu och spara 20%!”. Den ovannämnda slogan saknar beskrivande text men har övertygande egenskaper. Med detta sagt kanske du vill placera tagline i en bild och nyckelfrasen (dvs. Las Vegas hotel) i en rubrik. Detta lägger tonvikten på den önskade termen, men ändå ger en marknadsföringsmöjlighet utan att kompromissa med sökordskonsistensen.

Med andra ord är bilder ett bra ställe att infoga marknadsföringsmeddelanden som saknar nödvändiga nyckelord och fraser. Att utnyttja denna teknik kommer att säkerställa att beskrivande text indexeras, medan mindre marknadsföringssjargong förbises. Kombinationen av sökordsrikt innehåll och lockande meddelanden kommer att tillfredsställa båda sidor av den strategiska ekvationen.

    Mygi Marketing

    Vi strävar efter att kunna ge dig rätt kunskap för att kunna göra rätt beslut.

    GRATIS SEO ANALYS