När du bedömer sidstruktur och layout finns det ett subtilt, men ändå strategiskt sätt att använda bilder på ett SEO-vänligt sätt (bortom ALT-taggar) som förbättrar din sökrankning samtidigt som du kan integrera nödvändiga marknadsföringsmeddelanden. Förvirrad? Låt oss titta på ett exempel:
Antag att du driver en resesida och vill optimera en viss sida för termen ”Las Vegas hotel”. Antag att du också vill inkludera ett lockande marknadsföringsmeddelande som ”Boka nu och spara 20%!”. Den ovannämnda slogan saknar beskrivande text men har övertygande egenskaper. Med detta sagt kanske du vill placera tagline i en bild och nyckelfrasen (dvs. Las Vegas hotel) i en rubrik. Detta lägger tonvikten på den önskade termen, men ändå ger en marknadsföringsmöjlighet utan att kompromissa med sökordskonsistensen.
Med andra ord är bilder ett bra ställe att infoga marknadsföringsmeddelanden som saknar nödvändiga nyckelord och fraser. Att utnyttja denna teknik kommer att säkerställa att beskrivande text indexeras, medan mindre marknadsföringssjargong förbises. Kombinationen av sökordsrikt innehåll och lockande meddelanden kommer att tillfredsställa båda sidor av den strategiska ekvationen.
Mygi Marketing
Vi strävar efter att kunna ge dig rätt kunskap för att kunna göra rätt beslut.

”Vi har tittat på många SEO-lösningar men dessa killar var alltid den tydliga favoriten. De har rätt strategi och de har varit fantastiska att arbeta med. ”

”Vi har ett konstant flöde av nya leads tack vare detta fantastiska SEO-företag. De gav oss alla verktyg för att konvertera leads till kunder. ”

GRATIS SEO ANALYS
Senaste inläggen
- 4 anledningar till varför din webbplats inte genererar leads augusti 16, 2021
- 5 utmärka Lokal SEO tips för kedjeföretag augusti 10, 2021
- 2022 Google Ads: Så här använder du det för ditt företag juni 21, 2021