
Detta är en omfattande SEO för advokater guide. I den här guiden får du lära dig:
- Grunderna inom sökmotoroptimering för advokater.
- Hur man gör en sökordsanalys … på rätt sätt.
- Hur man skriver lagligt innehåll för dina faktiska potentiella kunder.
- Hur man optimerar advokatbyråns webbplats utan att ha examen inom webbutveckling.
- Hur man sticker ut i lokala sökningar/kartor och får de bästa resultatet (LOKAL SEO).
- Hur man bygger länkar utan att din webbplats straffas av Google.
- Hur man mäter SEO framgångar utan att ha en statistikbakgrund.

Innehållsförteckning
- Vad är advokat SEO?
- Hur man använder guiden.
- Varför är det viktigt?
- Varför behöver man en optimerad hemsida?
- Hur är SEO bättre än PPC (annonsering).
- Varför är det bättre än marknadsföring på Sociala Medier.
- Varför ska jag bry mig?
Vad är advokat SEO?
Advokat sökmotoroptimering (SEO) involverar strategier, tekniker och taktik som hjälper till att locka fler potentiella kunder till en advokatbyrås webbplats genom att erhålla positioner på första sidan i sökmotorer (som Google, Bing eller Yahoo).
Det är redan ganska tydligt att för de flesta kunder är sökning det bästa sättet att hitta juridiska tjänster. Socialt och ”Word of mouth” spelar verkligen en roll, men online sökning dominerar nästan alltid klientens forskningsfas.
Vissa delar av sökmotoroptimering har också förmågan att förena eller öka sina fördelar över tiden. Innehåll ger till exempel två möjligheter: det första är potentialen att ranka för flera nyckelord och det andra är att genom en exceptionellt väl informerad innehåll, finns potentialen för en naturlig länkbyggnad.
Hur ska jag använda den här guiden?
En kort paus innan vi dyker in i grunderna av SEO: även om den här guiden är avsedd att vara tillgänglig för ett brett spektrum av färdighetsnivåer, är det rättvist att säga att en viss lägsta komfort nivå med tekniska/dator problemlösning förväntas. Om detta är inom ditt styrhus, fortsätt helt enkelt till nästa rubrik (”Varför är SEO för advokatbyrån viktigt?”).
Men om du är något tekniskt avstängd eller om du helt enkelt föredrar att någon gör det tunga lyftet som beskrivs här för dig, skulle vi gärna diskutera advokatbyråns SEO-lösningar som vi erbjuder. Klicka bara till vår kontaktsida och boka ett möte med vår SEO strateg.
Varför är SEO för advokater viktigt?
Sättet som konsumenter hittar, undersöker och väljer en advokatbyrå har förändrats dramatiskt de senaste åren. Sök är en primär kanal som människor använder för att hitta information online och sedan Googles grundande 1998 har den vuxit till att dominera sökområdet.
- När Google grundades 1998 serverade motorn cirka 10 000 frågor per dag. År 2019 hade antalet ökat till 3,5 miljarder per dag.
- Nästan 93% av all global trafik kommer från Google sökningar, Google Bilder och Google Maps.
- 53 procent av all webbplats trafik kommer från organisk sökning, medan betald sökning bara driver 27%.
- Nästan en tredjedel av konsumenterna söker dagligen efter lokala företag.
- 49% av marknadsförarna anser att organisk sökning är den mest lönsamma kanalen de använder.
- Organisk sökning genererar upp till 66% av samtalskonvertering inom den juridiska sektorn
Det betyder om du driver en advokatbyrå och vill få nya kunder är mycket av din framgång beroende av om du kan hittas i Google sökningar eller inte.
Varför behöver min advokatbyrå en SEO optimerad hemsida?
Advokater behöver en webbplats eftersom det sättet som konsumenter hittar ett företag har förändrats.
Det här är uppenbarligen inte en ny idé, eftersom de gula sidorna inte är (och inte har varit det under en längre tid) den källa för forskning som det en gång var.
Företag behöver den bästa resursen för att svara på sökarens frågor och avsikter för att visa upp företagets expertiser.
En webbplats, oavsett vilken verksamhet du är i, är det centrala navet för dina strategier för optimering av rankning på sökmotorer. Det är grunden för allt du ska göra för att placera dig själv inför din ideala potentiella kund, samt skapa och marknadsföra ditt varumärke.
- 70% av advokatbyråerna landar nya ärenden via sin webbplats
- Den första positionen i Googles sökresultat har en klickfrekvens på 31,7%.
- Faktum är att endast 0,78% av Googles sökare klickar på resultat från andra sidan.
Varför är SEO bättre än PPC (annonsering)?
Betala per klick och sponsrade annonser hyr i huvudsak din marknadsförings synlighet: den synligheten försvinner så fort du slutar betala för den. SEO är en investering. Innehållet och bakåtlänkar som du förvärvar har en långvarig och ständigt grön inverkan; i själva verket betalar deras rankning utdelning långt in i framtiden. I slutändan skapar SEO en tillgång som ditt företag äger, inte hyr.
Vidare kan PPC i juridisk vertikal vara oerhört dyrt. Det kan till exempel kosta dig i genomsnitt 300 kr per klick om du bjuder på ett nyckelord med hög avsikt som ”bilolycksadvokat”.
Varför är SEO bättre än sociala medier?
Söktrafik konverterar 10 gånger bättre än sociala mediatrafik.
Sökmotorer (särskilt Google) har bara blivit bättre på att förstå betydelsen bakom fraserna vi skriver in i dem och används därför ännu mer på internet för att skära igenom allt buller.
Med så många människor som använder sökning är det vettigt att advokater som marknadsför sig själva online bör se till att deras webbplatser byggs och konfigureras så att de lätt kan hittas med dessa verktyg.
Varför ska advokater bry sig?
Det är redan ganska tydligt att för de flesta är sökning det bästa sättet att hitta juridiska tjänster. Enligt National Law Review använder 96% av dem som söker juridisk rådgivning en sökmotor i sin forskningsprocess och 74% av konsumenterna besöker en advokatbyrås webbplats för att vidta åtgärder.
Enkelt uttryckt, potentiella kunder använder organisk sökning för att hitta och anlita advokatbyråer.
Förmodligen den viktigaste aspekten av en SEO-kampanj ligger i att mäta din avkastning (inte bara på pengar utan också på tid). När allt kommer omkring, om du anlitar en oberoende byrå eller om du gör jobbet själv, måste du vara säker på att frön du har sått kommer att odla den rätta frukten.
Om du befinner dig i behov av en opartisk bedömning av ditt företags SEO hälsa, kontakta vår SEO expert idag för att diskutera dina alternativ.
Mygi Marketing
Vi strävar efter att kunna ge dig rätt kunskap för att kunna göra rätt beslut.

”Vi har tittat på många SEO-lösningar men dessa killar var alltid den tydliga favoriten. De har rätt strategi och de har varit fantastiska att arbeta med. ”

”Vi har ett konstant flöde av nya leads tack vare detta fantastiska SEO-företag. De gav oss alla verktyg för att konvertera leads till kunder. ”

GRATIS SEO ANALYS
Senaste inläggen
- 4 anledningar till varför din webbplats inte genererar leads augusti 16, 2021
- 5 utmärka Lokal SEO tips för kedjeföretag augusti 10, 2021
- 2022 Google Ads: Så här använder du det för ditt företag juni 21, 2021