SEO är inte en exakt vetenskap. Detta blir uppenbart när man försöker integrera både SEO och branding i en strategi. Denna process är mildt sagt krispig. Å ena sidan handlar SEO om placering av nyckelord och fraser. Å andra sidan handlar branding om företagets lojalitet och kultur. Att införliva båda sidor utspänner båda framträdande. Men att eliminera det ena eller det andra kanske inte uppfyller alla strategiska och marknadsföringsmål.
Återigen bör det betonas att SEO är en serie riktlinjer snarare än en exakt vetenskap. Med detta sagt kan följande rekommendation användas för att tillfredsställa båda sidor av ekvationen. I allmänhet bör nyckelord och fraser (dvs. SEO) förbli fokus för alla företag i ett tidigt skede, medan införlivandet av företagets varumärke bör visas senare i utvecklingen. Detta är helt enkelt ett allmänt uttalande och bör inte tas ord för ord.
Resonemanget är ganska enkelt. Först vet ingen ditt företags namn, men kanske söker de efter dina produkter eller tjänster. Med andra ord vill du rikta in sökord och fraser som fokuserar kring ditt erbjudande snarare än ditt företag. När du bygger lojalitet och trovärdighet blir branding viktigare. Det är vid denna tidpunkt du kanske vill integrera företagsmeddelanden för att stärka relationen med kunderna och skapa förtroende för ditt varumärke.
En sista tanke om varumärke: om en sökare skriver in ditt företags namn kommer de troligtvis att hitta din webbplats ändå. Detta beror främst på förankringstext och bakåtlänkar. Därför är optimering för företagsnamnet i de flesta fall ganska obetydlig.
Mygi Marketing
Vi strävar efter att kunna ge dig rätt kunskap för att kunna göra rätt beslut.

”Vi har tittat på många SEO-lösningar men dessa killar var alltid den tydliga favoriten. De har rätt strategi och de har varit fantastiska att arbeta med. ”

”Vi har ett konstant flöde av nya leads tack vare detta fantastiska SEO-företag. De gav oss alla verktyg för att konvertera leads till kunder. ”

GRATIS SEO ANALYS
Senaste inläggen
- 4 anledningar till varför din webbplats inte genererar leads augusti 16, 2021
- 5 utmärka Lokal SEO tips för kedjeföretag augusti 10, 2021
- 2022 Google Ads: Så här använder du det för ditt företag juni 21, 2021