Under lång tid har ömsesidiga länkar varit i spetsen för de flesta inkommande länkstrategier. Detta kommer att behöva förändras. Google rabatterar nu alla ömsesidiga länkar. Algoritmen har ändrats för att identifiera utbyte av länkar av två parter i syfte att öka deras antal inkommande länkar.
Begreppet ömsesidig länkning motsätter sig Googles ursprungliga avsikt med algoritmen. Kvalitetsinnehåll bör locka länkar. Utbyte av länkar är inget annat än en ömsesidig överenskommelse för att oberättigat marknadsföra andras innehåll med det slutliga målet att marknadsföra ditt eget. Google tycker inte särskilt om detta (se Länkplaner).
Vissa hävdar till och med att Google nu kan identifiera trevägs länkningssystem (dvs. webbplats A länkar till webbplats B, som länkar till webbplats C, som länkar tillbaka till A). Om det är sant eller inte är svårt att säga. En sak är dock säker: inkommande länkstrategier bör INTE centreras kring ömsesidig länkning. Denna tillverkade form av länkskapande tas inte emot väl och är i slutänden slöseri med tid. Fokusera istället på att skapa unikt innehåll av hög kvalitet i en viss nisch. Länkarna följer.
Mygi Marketing
Vi strävar efter att kunna ge dig rätt kunskap för att kunna göra rätt beslut.

”Vi har tittat på många SEO-lösningar men dessa killar var alltid den tydliga favoriten. De har rätt strategi och de har varit fantastiska att arbeta med. ”

”Vi har ett konstant flöde av nya leads tack vare detta fantastiska SEO-företag. De gav oss alla verktyg för att konvertera leads till kunder. ”

GRATIS SEO ANALYS
Senaste inläggen
- 4 anledningar till varför din webbplats inte genererar leads augusti 16, 2021
- 5 utmärka Lokal SEO tips för kedjeföretag augusti 10, 2021
- 2022 Google Ads: Så här använder du det för ditt företag juni 21, 2021