Svaret är enkelt – inkommande länkar kan inte skada din sökrankning. Hur är detta säkert känt? För det första, om inkommande skulle skada din rang, skulle dina konkurrenter ständigt länka till din webbplats från länkgårdar. Ett sådant scenario ligger utanför din kontroll. Av denna anledning kan Google inte bestraffa din webbplats för inkommande länkar.
Å andra sidan kan du bestraffas för olaglig extern länkning. Det rekommenderas starkt att du inte länkar till någon webbplats eller grupp av webbplatser som kan vara inblandade i skumma eller oetiska sökmetoder. Om du gör det kan det bli svartlistat av Google och i slutändan förstöra din SEO-strategi. Undvik denna situation till varje pris och se till att alla externa länkar pekar på pålitliga och pålitliga källor.
Efter att ha varit involverad i internetbranschen en stor del av mitt arbetsliv har jag tillbringat mycket tid på att undersöka och surfa på internet och läsa webbplatser, främst för kunddesignforskning, men också för enstaka personligt bruk. Den enda sak som jag tycker är mest nedslående är den uppenbara bristen på tanke på att skapa webbplatser och dess syfte, vilket i sin tur skapar ett missat tillfälle för många e-företag att bli framgångsrika.
Mitt personliga perspektiv på e-företag och deras webbplatser är att om de inte är stolta över sina webbplatser och visar sina kunder en passion för vad de gör, är chansen att de inte kommer att vara stolta över sina produkter och passion för att tillhandahålla god kundservice kommer också att saknas.
Vad du måste komma ihåg är att din webbplats är en direkt återspegling av dig och ditt företag. Din webbplats utseende är den viktigaste faktorn för att bestämma din potentiella framgångsgrad. Kort sagt, om din webbplats inte ser professionell eller tilltalande ut vid första anblicken, kommer de flesta att anta att dina produkter och / eller tjänster är av liknande dålig standard.
I den andra änden av skalan kan du falla i fällan att gå överbord med designen och komplicera saker med att inkludera högkostnadsprickande grafik. Du kan sluta med en snygg och mycket estetisk webbplats, men risken med detta är att din webbplats kan visa sig opålitlig och ibland kan ta för lång tid att ladda. Det finns inget värre för en kund än att försöka besöka en webbplats med långsam laddning, och de flesta stänger webbläsarfönstret i total frustration. Eftersom jag är säker på att du kommer att kunna träna kommer detta i slutändan att kosta dig affärer.
Det andra viktiga övervägandet (om inte det viktigaste) när du utformar en webbplats är ditt innehåll. Inte bara länkar utan innehåll med passion, relativitet och förståelse till kunden. När någon söker efter något särskilt och de besöker din webbplats besöker de av en anledning. Din webbplats har något de vill ha, oavsett om det här är din produkt, tjänst och / eller information. Om de inte kan få det de letar efter går de vidare till nästa webbplats och så vidare. För att kunna få dina besökare att stanna och titta runt på din webbplats måste du ge dem en anledning att. Att förse dem med kvalitetsinnehåll kommer att uppnå detta mål.
Det har funnits otaliga andra listor och artiklar om webbplatsen för att designa misstag, men jag har sammanställt min egen lista, ur designers perspektiv, över några fallgropar att se upp för när jag överväger att antingen utforma en webbplats eller köpa en mall. Kom ihåg att de enkla, tydliga, informativa och väldesignade webbplatserna är de mest framgångsrika. Om du är ett aktuellt e-företag och din försäljning inte är som du hoppats, överväg ovanstående och ta dig tid att titta öppet och ärligt på din webbplats. Att spendera pengar på att förbättra din webbplats är en mycket bättre investering än att slänga pengar på att försöka marknadsföra och marknadsföra en webbplats som bara inte är tillräckligt bra för att sälja din produkt eller tjänster.
Om du letar efter en mall eller en specialdesignad webbplats, var medveten om ovanstående och var beredd att ställa frågor till din valda designer eller mallleverantör för att se till att dina hårt förtjänade pengar inte går till spillo på en sämre design, som innehåller något av ovanstående. Att ställa frågor kommer inte att kosta dig ett öre, och genom att göra det kan du faktiskt spara mycket pengar på lång sikt. Att få din webbplats rätt första gången är viktig när det gäller att spara pengar och tid. Ju tidigare din webbplats är igång, desto snabbare kommer du att kunna dra nytta av ett framgångsrikt e-företag.
Det främsta misstaget som nybörjare gör är att sätta deras webbplatsnamn i Anchor Text. Om inte din webbplats innehåller dina nyckelord är det ett slöseri med en perfekt bra länk. Kom ihåg att Google lägger mycket stor vikt vid dessa ankartexter och att de alltid ska använda dina nyckelord.
Det andra misstaget är att försöka sätta varje nyckelord i din ankartext och ge det till alla. Det finns två misstag med denna teknik. 1.) Google tilldelar varje ord vikt i ankartext så om det finns många fyllnadsord (vanliga i långa meningar) kommer de att ”späda ut” dina målord.
Enligt två nyligen genomförda undersökningar, utförda av Forrester Research och Gartner Group, förlorar e-handelswebbplatser 1,1 till 1,3 miljarder dollar i intäkter varje år på grund av att kunder klickar bort på grund av långsamma laddningswebbplatser. Om det tar för lång tid att ladda en sida väntar inte din potentiella kund. I slutändan kostar du affärer.
Se till att du inkluderar rätt META-taggar i HTML-koden på varje sida på din webbplats. META-taggar är HTML-kod som gör det möjligt för sökmotorerna att avgöra vilka nyckelord som är relevanta för en specifik webbplats. Cirka 80 procent av all webbplatstrafik kommer från de åtta stora sökmotorerna. Det skulle vara en bra idé att se till att du har gjort dina läxor och att du förstår hur du optimerar dina webbsidor innan du designar din webbplats. Detta kommer att spara mycket huvudvärk på lång sikt. För mer information om META-taggar, läs handledningen med titeln ”Bygg din webbplats.”
Var försiktig när du väljer bakgrunds- och textfärger. Upptagen bakgrund gör texten svårläst och drar uppmärksamheten bort från texten. Var alltid konsekvent med ditt bakgrundstema på varje sida på din webbplats. Din webbplats ska vara snyggt organiserad och enhetlig hela tiden. Tänk på att färger påverkar ditt humör och kommer också att påverka dina besökare. Ljusa färger som gult och orange gör att du blir mer glad eller glad, medan färger som blå och lila har en lugnande effekt. Mörka färger som brunt och svart har en deprimerande effekt. En bra tumregel skulle vara att använda färger baserat på vilken typ av effekt du försöker uppnå.
Din huvudsida bör specifikt låta dina besökare veta exakt vad du erbjuder. Hur många gånger har du besökt en webbplats och aldrig räknat ut exakt vad de sålde? Om din potentiella kund inte kan hitta din produkt eller tjänst slösar de definitivt inte mycket tid på att leta efter den. De fortsätter till nästa webbplats och kommer förmodligen aldrig tillbaka. De besöker din webbplats för ett specifikt syfte. De vill ha något som din webbplats erbjuder. Oavsett om det är information, en produkt eller tjänst.
Designa din webbplats så att den lätt kan navigeras. Placera dina navigeringslänkar längst upp, längst ner, vänster eller höger på sidan. Använd tabeller för att snyggt justera dina länkar. Om du planerar att använda grafiska knappar för att navigera på din webbplats, kom ihåg att för varje grafik du lägger till på din sida kommer det att ta mycket längre tid innan din sida laddas. Om du bara har en handfull navigeringslänkar är det bra att använda grafiska knappar. Om du har över sex länkar är det klokt att helt enkelt använda textlänkar för att hålla nedladdningstiden.
Om du måste använda ramar, använd dem sparsamt. Ramar, om de inte används på rätt sätt, kan få din webbplats att se oprofessionell ut. Undvik att dina besökare måste rulla från sida till sida för att se ditt innehåll. Detta kan vara mycket irriterande och få dina besökare att lämna. Om du måste använda ramar, erbjud dina besökare ett val. Ramar verser Inga ramar. Försök att hålla antalet klick som krävs för att komma från din huvudsida till någon annan sida på din webbplats till fyra. Tänk på att dina besökare kan komma in på din webbplats från andra sidor än din huvudsakliga. Ha alltid bra navigeringslänkar på varje sida och placera företagslogotypen på varje sida.
Designa en e-bok av hög kvalitet för att ge dina besökare. Det är inte så svårt som det låter. Om du kan skapa en webbsida kan du skapa en e-bok. Fokus för din e-bok bör komplimangera din webbplats. Skriv bara om din passion. Om din passion är försäljning, kan du dela med dig av din kunskap och erfarenhet genom att utforma din e-bok för att ge en komplett försäljningsguide. Om din passion är hembaserat företag kan du skriva en e-bok om hur du startar ditt eget hembaserade företag. Om du skriver om din sanna passion ska du inte ha några problem att komma på något att skriva om. För mer information om e-böcker, läs artikeln ”Hur man skapar en e-bok och driver massiv trafik till din webbplats genom att ge bort den.”
Efter att ha varit involverad i internetbranschen en stor del av mitt arbetsliv har jag tillbringat mycket tid på att undersöka och surfa på internet och läsa webbplatser, främst för kunddesignforskning, men också för enstaka personligt bruk. Den enda sak som jag tycker är mest nedslående är den uppenbara bristen på tanke på att skapa webbplatser och dess syfte, vilket i sin tur skapar ett missat tillfälle för många e-företag att bli framgångsrika.
Mygi Marketing
Vi strävar efter att kunna ge dig rätt kunskap för att kunna göra rätt beslut.

”Vi har tittat på många SEO-lösningar men dessa killar var alltid den tydliga favoriten. De har rätt strategi och de har varit fantastiska att arbeta med. ”

”Vi har ett konstant flöde av nya leads tack vare detta fantastiska SEO-företag. De gav oss alla verktyg för att konvertera leads till kunder. ”

GRATIS SEO ANALYS
Senaste inläggen
- 4 anledningar till varför din webbplats inte genererar leads augusti 16, 2021
- 5 utmärka Lokal SEO tips för kedjeföretag augusti 10, 2021
- 2022 Google Ads: Så här använder du det för ditt företag juni 21, 2021